התאמת קייטרינג למי שעוסק בספורט

מגוון סלטים לבחירה

פעם היה קל לבחור שירות קייטרינג. כמעט כל החברות בתחום הציעו פחות או יותר את אותו תפריט עם אותן מנות ראשונות, אותם סלטים, אותן מנות עיקריות בהבדלים דקיקים וגם בקינוחים ניתן היה לראות אחידות רבה. כיום, לעומת זאת, מגוון האפשרויות עצום – כך שכל מי שעורך או עורכת אירוע יכולים להתאים את חברת הקייטרינג גם לסוג האירוע וגם לאורחים שצפויים להגיע.

כך למשל לאירוע שצפויים להגיע אליו שומרי כשרות רבים כדאי למצוא חברת קייטרינג שאמונה על תפריט כשר למהדרין, שכל האורחים ירגישו איתו בנוח ולא יחששו לאכול את המטעמים השונים שיוגשו להם. דוגמה נוספת היא אורחים רגישים לגלוטן שעבורם יש ליצור תפריט מיוחד ללא מוצרים על בסיס חיטה, שעורה, כוסמין או שיפון, ועוד חיפוש נפוץ מאוד בימינו הוא אחרי קייטרינג צמחוני או חברת קייטרינג טבעונית.

באופן טבעי, אירוע שמיועד למי שעוסק בספורט באופן שוטף – ומן הסתם מקפיד על תזונה בריאה כולל כל המרכיבים התזונתיים החיוניים ובמקרים רבים גם אבקות חלבון מומלצות ותוספים אחרים – מחייב גם הוא התאמה של הקייטרינג ויצירת תפריט בריא.

איזה תפריט מתאים לספורטאים?

חשוב להדגיש: אמנם במקרים רבים אנשים שמקפידים על תזונה בריאה, ובימינו מדובר על חלק נכבד מהציבור שהרי כולנו כבר מודעים לחשיבותה של תזונה נכונה ולהשפעתה המיטיבה על בריאותנו ועל איכות החיים שלנו, מרשים לעצמם באירועים מעט להשתחרר ולחרוג מהרגלי התזונה היומיומיים שלהם. באופן דומה גם מי שמקפיד על דיאטה מטעמי אסתטיקה נוטה להקל על עצמו כשהוא מגיע לאירועים שונים ונתקל במאכלים מפתים במיוחד ("לא נורא, מחר כבר נוריד את הקלוריות המיותרות") – אבל עבור ספורטאים מומלץ בדרך כלל בכל זאת לדבוק בתפריט הרגיל שלהם, שכן אכילה לא מאוזנת עלולה לפגום בביצועים הספורטיביים שלהם ובאופן כללי הם זקוקים למשמעת קולינרית חזקה במיוחד (שכוללת גם למשל אבקות חלבון מומלצות כדי לבנות מסת שריר אפקטיבית יותר ותוספי תזונה אחרים להעצמת מערכות שונות בגוף).

בהתאם עבור ספורטאים נדרשת חברת קייטרינג שיודעת ליצור תפריט שיכלול מאכלים עתירי חלבון ודלי שומן, ובנוסף יציע שפע אפשרויות כך שכל אחד וכל אחת יוכלו לבחור מטעמים שהם גם בעלי ערך תזונתי וגם ערבים לחיכם.

דוגמאות למאכלים שמספקים לגוף את החומרים להם הוא זקוק

בין המאכלים שכדאי להציע לספורטאים ובפרט למפתחי גוף שמקפידים על כמויות חלבון יומיות גדולות ובמקרים רבים משתמשים גם בסוגים שונים של אבקות חלבון מומלצות להעצמת התהליכים האנבוליים (בניית מסת שריר) וצמצום התהליכים הקטבוליים (פירוק מסת שריר כדי לספק לגוף אנרגיה): בקר רזה (למשל כתף או שייטל) ולא נתחים נוטפי שומן, מנות על בסיס קטניות שמשולב בהן גם דגן מלא (אגב, מחקרים עדכניים מגלים שהחיבור בין קטניות לדגנים מספק חלבון מלא גם אם הם לא נאכלים באותה מנה ואפילו לא באותה ארוחה), מאכלים על בסיס שמן זית או שמן קנולה וקינוחים על בסיס פירות.

 

התאמת קייטרינג למי שעוסק בספורט
5 (100%) 2 votes